tisdag 11 november 2014

Mina tankar om The Originals

Egentligen ska jag ju inte göra de här inläggen förrän i slutet av säsongen. Men jag har en hel del tankar såhär redan efter 6 avsnitt som jag skulle vilja få ur mig. Så jag tar helt enkelt och gör ett undantag. Sen kan det ju bli spännande att få se om jag tycker annorlunda efter att hela säsongen har varit.

Följande text innehåller spoilers för de avsnitt som hittills kommit av säsong 2. 

Första säsongen av The Originals gick lite upp och ner. Ena stunden var den bra för att i nästa vara lite sådär men jag fortsatte ändå följa den för jag gillar Klaus och hans familj, framförallt Elijah. Inför säsong två hade jag ändå ganska höga förväntningar men nu måste jag säga att jag börjar bli lite less på Julie Plec och hennes team som inte kan låta någon som helst karaktär fortsätta vara död! Har någon dött ska de banne mig vara döda. I alla fall inte återvända hundra gånger om. Det blir tjatigt.

Så vilka har då återvänt i den här säsongen? Jo:


Vi kan väl lika gärna börja med deras kära mamma, Esther Mikaelson. Hon är ju en höjdare på att återvända till livet som vi såg redan i The Vampire Diaries. Men när hon dök upp igen i en ny kropp i The Originals kändes det inte lika spännande. Tydligen är hon även omöjlig att döda eftersom hon då bara byter kropp, lite som Klaus gjorde ett tag i TVD.

Med sig upp från graven har hon inte bara en utan två av sina söner.

Kol Mikaelson

Finn Mikaelson


Utöver dem så fick även pappan, Mikael Mikaelson, vara med i leken. Men han återupplivades istället av häxan Davina eftersom hon vill hämnas på Klaus. 



Och självklart är han fortfarande ute efter att döda sin oäkting. 


Till råga på detta så visade det sig även i det senaste avsnittet att ännu en gammal familjemedlem kommer att komma in i bilden, nämligen Esthers syster som för många tusen år sedan använt sin magi för att Esther skulle kunna bli gravid och därefter tagit Esthers förstfödda som betalning. Men hon var inte nöjd med det utan vill ha varenda förstfödda i Esthers familj vilket då inkluderar Klaus lilla dotter Hope.


Och ni som har tittat på senaste säsongen av vampire diaries vet att "the other side" kollapsade och alla som fanns där försvann. Men Esther lyckades på något vis dra med sig ännu en gammal familjemedlem tillbaka som varit död i flera tusen år. Nämligen Klaus riktiga pappa. Så även där blev det en intressant återförening. Men Klaus gjorde såklart vad Klaus alltid gör, låtsades att han inte brydde sig.



Så ja det är extremt många gamla familjemedlemmar som kommer tillbaka till livet just nu och jag kan ärligt säga att det börjar bli lite löjligt ^^ Men jag hoppas verkligen att de ser till att göra något bra av det. Nu när Esthers syster är på väg tillbaka så misstänker jag att de alla kommer stå tillsammans mot henne och på så sätt bli en "familj" igen. Eller så dödar alla bara varandra och serien tar slut. Kan hända att det blir så också. Lite game of thrones över det hela.

Trots detta så tycker jag ändå att serien är helt okej. De karaktärer som egentligen inte tillhör familjen men som trots det hela tiden blir indragna i deras dispyter är också intressanta på sitt sätt och de får en att vilja fortsätta titta. Min favorit är nog faktiskt Hayley. Hon har vuxit så otroligt mycket som karaktär sen hon hamnade i New Orleans tillsammans med den här galna familjen. I TVD tyckte jag hon var fullständigt ointressant och ville helst att hon bara skulle försvinna men hon blir bara bättre och bättre i mina ögon. Dessutom gillar jag verkligen henne och Klaus tillsammans. Samtidigt som jag gillar henne och Elijah. Vet faktiskt inte riktigt vilka jag hoppas på mest. Men jag tror nog ändå det lutar åt "Kayley" ...



Strunt samma. Jag tycker som sagt att säsongen är helt okej hittills och jag lär fortsätta titta eftersom det har blivit lite av min guilty pleasure. Dessutom är den mycket bättre än Vampire Diaries som jag lessnat så kolossalt på.

Någon annan som följer denna serie och vad tycker ni i så fall om den än så länge?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar