onsdag 26 november 2014

NaNoWriMo vinst m.m

Igår skrev jag äntligen det sista ordet i årets NaNoWriMo. Till en början skrev jag allt i kronologisk ordning och höll mig bara till saker som jag helt klart ville ha med i boken, men nu när det började närma sig slutet började jag få lite panik så nu blev det ordkrig och en mängd lösa kapitel om olika karaktärer mest för att få till fler ord, haha. Men det gick bra och jag fick faktiskt till en del bra extra kapitel som jag kan peta in lite här och var senare. Men om jag känner mig själv kommer en hel del att tas bort vid en framtida redigering och än mer kommer läggas till.. Men jag är i alla fall i mål! Känns underbart!

Måste säga att det allra bästa med att vara färdig är att jag nu kan återgå till del två i Mellody Looh serien. Det vill säga om Mellody nu inte är för sur på mig nu efter att jag ignorerat henne i över en månad. Hon har velat hoppa in i Nataljas berättelse några gånger men det har som tur är gått att hålla henne utanför det hela. Men det ska ändå bli skönt att återvända till henne och hennes värld. Den känns trots allt lite mer bekant! 

Och så längtar jag ju väldigt mycket till helgen. Jag fyller år på fredag och samma dag sticker vi upp till Stockholm för att sedan ställa ut min kära bok på SciFiWorld under lördagen och söndagen. Yay! Kommer bli awesome! :) 

Nu ska jag åka till jobbet. Ha det fint gott folk!



2 kommentarer: