lördag 1 november 2014

Photoshoot omslag del 2

Då var det dags för inlägg två om hur omslaget till Mellody Looh - Födelsemärket kom till. Hoppas att ni tycker det är någorlunda intressant att kika på ;) Den här gången tänkte jag visa bilder från photoshooten jag hade i Norge. Som jag nämnt innan var det när jag flyttade dit som jag började bli mer seriös med det här med boken och verkligen jobba stenhårt med den. Jag hade tröttnat på omslaget jag tagit på gymnasiet och tyckte inte alls att det var tillräckligt bra. Så jag skrev en liten annons och satte upp på folkhögskolan där min man studerade. På den skrev jag att jag sökte en fotograf och tre modeller till omslag för en fantasytrilogi, jag beskrev de tre karaktärerna lite kort och hur jag ville att de som sökte skulle se ut. Sen väntade jag och till min stora glädje ramlade det faktiskt in en hel del mail. Efter lite velande valde jag ut två tjejer - Maria och Ronja - och en kille - Jörgen - som skulle illustrera Mellody, Rose och Triton. Jag valde även att ta hjälp av fotografen Ida Romset eftersom jag inte riktigt tyckte att min egen kamera höll måttet.

Så här kommer ett urval av bilder från den dagen. Är otroligt nöjd med dem, i synnerhet dem på Ronja som skulle illustrera Rose för jag tyckte hon passade så extremt bra som henne!














Och så lite behind the scenes:



1 kommentar:

  1. Hej, du är nominerad av mig i taggen Sisterhood of the World Bloggers Award. Gör den gärna, om du vill och har tid! :)
    http://bockermedjohanna.blogspot.se/2014/11/sisterhood-of-world-bloggers-award.html

    SvaraRadera