söndag 2 november 2014

Sisterhood of the world bloggers award (två)

Blev nominerad till att göra den här taggen ännu en gång, och sånt säger man väl aldrig nej till? Den här gången var det Johanna på bloggen Böcker med Johanna som taggade mig! Stort tack för det!! :)


Reglerna för tävlingen är:

1. Thank the blogger that nominated you, and link back to their site.
2. Post the award’s logo on your blog.
3. Answer the 10 questions that you have been asked.
4. Nominate 10 other bloggers and ask them 10 questions.

Så här kommer frågorna jag fick med mina svar:

1. Favorit huvudkaraktär och från vilken bok?
Hmm.. Jag tror nog det får bli Flamma från "De utvalda - Monstrets dotter". Men hon är tätt följd av Tris från "Divergent". 

2. Den bok/bokserie som har påverkat dig mest?

Sparade den här frågan till sist eftersom jag faktiskt inte har en aning om vad jag ska svara.. Jag känner inte att det är någon bok som har påverkat mig särskilt mycket, eller åtminstone inte som jag har märkt av. Får man säga bibeln? haha. Får nog bli den för jag tycker inte att de "vanliga" böckerna jag läser påverkar mig något speciellt.

3. Film du ser mest fram emot det kommande året?

Fifty Shades of Grey (även om jag tror den kommer vara fruktansvärt dålig) och kanske The Avengers: Age of Ultron. Finns säkert fler men kommer inte på någon just nu. Eller jo förresten, Cirkeln också förstås!


4. Brukar du läsa om böcker?
Njae, jag har aldrig tid. Det finns alltid en massa nya böcker som ska hinnas med. Men det händer att jag letar upp speciella scener i böcker jag redan läst och läser om dem. Då mest för att jag tycker att de är skrivna på ett extra bra sätt och vill få inspiration till mitt eget skrivande men brukar inte läsa om hela boken på nytt.

5. Med förutsättningen att du läst Harry Potter, vilket elevhem och varför?

Eheheh, jag har inte läst Harry Potter...



6. Läsa boken innan filmen, eller spelar det ingen roll?
Jag brukar inte vilja läsa boken innan filmen för då blir jag alltid så besviken på filmen. Föredrar att läsa den efteråt i så fall. Men har jag redan läst boken i fråga är det ju inte mycket att göra åt ^^

7. Vilken karaktär ogillar du mest?

Tror det får bli Joffrey från Game of Thrones. Han stör mig så otroligt mycket.

8. Läser du helst en bok i taget eller flera på en och samma gång?

Det är lite olika. Oftast blir det bara en åt gången (räcker gott och väl för mig och mina koncentrationssvårigheter) men ibland händer det att jag lyssnar på en ljudbok samtidigt eller kanske läser en ebok och en fysisk bok. Så då blir det ju två samtidigt.



9. Den ultimata längden på en bok?
Runt 250-300 sidor. Då tycker jag den är perfekt. Jag har svårt för böcker som är längre än så. Det känns som om de aldrig ska ta slut, haha.

10. Bästa side-kick karaktären med störst hjärta?

Hmm.. Den var svår. Sitter och bläddrar igenom alla böcker jag läst i huvudet just nu (eller de jag minns väl i alla fall, haha).. Tror jag säger Alexander från Halvblodstrilogin. Vet inte om han räknas som en side-kick direkt men det känns som om han har ett väldigt stort hjärta i alla fall. 



Nu ska jag ju egentligen nominera också men jag vet faktiskt inte vilka som inte har blivit nominerade än. Känns som om de flesta har blivit det. Så jag struntar i det helt enkelt, har ju ändå redan gjort det en gång, haha ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar