lördag 15 november 2014

Utlåtande från BTJ

Igår upptäckte jag att min bok fått sig ett lektörsutlåtande hos BTJ. Har med jämna mellanrum surfat in på sidan och sökt upp min bok för att se om det har dykt upp något och nu äntligen fanns det där. Men fy vad nervös jag blev då.. Jag var så rädd för att det skulle vara dåligt. Men jag hade tur och det var faktiskt jättefint! Det enda jag kan tycka är underligt är att lektören i fråga skrivit att boken passar för 13 år och uppåt medan jag själv snarare säger att det är en bok för unga vuxna och de som läser den bör vara minst 16 (helst 18). Har så svårt att tänka mig att den passar för någon som är 13.. Men men, 13 åringar kanske läser annat än jag själv skulle gjort när jag var i den åldern (gud vad gammal jag låter nu, hahah) x)

Nåja, det var som sagt ett väldigt fint utlåtande och jag känner mig nöjd. Hoppas att det även leder till att fler bibliotek köper in den. Ni kan läsa ett citat ur utlåtandet på mitt förlags hemsida genom att klicka in här.

Nu har jag två timmar på mig att skriva lite NaNoWriMo innan jag ska till jobbet. Better make them count!

Ha en finfin lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar