söndag 21 december 2014

Adventkalender 2014 - Tävling 4!

Sista tävlingen! Och den här gången slår vi såklart på stort genom att lotta ut hela TVÅ bokpaket! Finns väl inget bättre sätt att avsluta året än så?

Dessa paket har jag satt ihop i samarbete med förlagen Modernista, Ordspira, Styxx fantasy och Undrentide. Tack för er medverkan!


Paket 1:


Drömgångare av Samantha Shannon

Paige Mahoney vet inte själv gränserna för sin förmåga. Hotad i en kontroll i t-banan råkar hon döda en vakt. Att undkomma kommer i princip att vara omöjligt. Ingen är efterlyst av Scion särskilt länge.
   Året är 2059. Det är tvåhundra år sedan Scion inrättades i Storbritannien; som ett säkerhetssystem, men alla vet vad det i själva verket är en ockupationsmakt, ett växande imperium.
   Sedan hon var 16 har Paige arbetat åt Jaxon Hall i Londons kriminella undre värld. Hennes jobb är att skaffa information genom att bryta sig in i folks medvetanden. Paige är nämligen klärvoajant och därtill av en ytterst sällsynt sort: hon är drömgångare. Enligt Scion begår hon högförräderi bara genom att finnas till.
   Exakt hur åtråvärd hon är för sin fiende kommer hon tids nog att bli varse.

Skymningssång av Patrik Centerwall

Skymningssång och andra fantastiska historier innehåller sjutton noveller som kryssar genom fantastiken och tar med dig till gränslandet där det magiska inträffar. Majoriteten av novellerna är urban fantasy eller kanske magisk realism, men det är även några som tangerar skräck och science fiction.
   Här finns novellen om litteraturforskaren som misstänker att en av Sveriges främsta skalder jagade troll i de värmländska skogarna och historien om den fåfänga draken som låter sig intervjuas av vad han tror är en journalist. I samlingen ingår också novellen om vad som smugglas till Sveriges fjärde största ö Hisingen när den varit isolerad från fastlandet i över tjugo år och om nöjesfältet där allt kan göras för pengar.

Förlora för att vinna av Eva Holmquist

Vad skulle du göra om du var diplomat på en främmande planet och upptäckte att de skickade barn ut i kriget? Sophie vet exakt vad hon ska göra. Hon försöker stoppa dem och snart är hon på flykt. Men vem är det egentligen som vill döda henne?
   Förlora för att vinna är ett rymdäventyr med fantasykänsla.



Paket 2:


The prince of soul and the light house av Fredrik Brounéus

What happens when we die?
   This has been the third question on mankind"s FAQ list since the dawn of time (numbers one and two being: Is this edible? and Excuse me, would you care to breed?).
   I know what happens. Believe me, I"d rather not. But I do.
   There is a lighthouse, and it guides our souls along the narrow path to being reborn as humans. It"s the light at the end of the tunnel. Unfortunately, as my undead granddad and the Tibetan special mission monk in my kitchen have kindly told me, there"s a problem with the lighthouse. And if the world is to be saved, someone needs to fix it.
   Which is where I come in: George Larson, eighteen years old. Who could possibly be better suited to save the world?
   Well, almost anyone. Especially as being a teenage guy is nothing at all about question three but all about questions one and two.
   And really, that"s complicated enough as it is.

De vassa tändernas skog av Carrie Ryan

En isolerad by mitt ute i skogen är Marys hela värld.
   Det omgärdande stängslet är det enda som skyddar henne och de andra levande byborna från De vassa tändernas skog där de odöda ständigt är på jakt efter nya offer. Så har det varit länge och reglerna är enkla: "Gör din plikt och följ Systerskapets order för att överleva."
   Trots det kan inte Mary låta bli att drömma om världen utanför stängslet, utan att ha någon aning om att hennes fantasier är på väg att besannas på ett fruktansvärt sätt. Snart tvingas hon välja mellan plikten och mannen hon älskar. För livet i skogen är brutalt och minsta misstag kan innebära skillnaden mellan ett osäkert liv - och en säker död.

Eldfloder av Elin Holmerin

Martin Svarthamn dyker upp i en liten stad med ett mål i sikte - att ta sig en fru för att blida familj. 
   Hustrun Emelie lever till en början upp till Martins förväntningar, men han plågas ständigt av elden som strömmar i ådrorna. Emelie tvingas ta konsekvenserna och sonen Edwin hamnar i mitten av kampen mellan föräldrarna. I de svåraste stunder lider även han av eldfloderna och när allt ställs på sin spets visar sig arvet vara betydligt värre än han hade kunnat ana.

Borde vara död av Pål Eggert

Pål Eggerts socialrealistiska skräckroman Borde vara död låter oss möta de hemlösa, missanpassade och sjuka som fått ett tryggt boende där Sebastian arbetar. Tryggt tills Isa flyttar in. Då börjar märkliga saker hända. Personer hon talat med, som tidigare verkat ganska stabila, tar plötsligt livet av sig, en efter en.
   Sebastian börjar se ett mönster och bestämmer sig för att göra något. Han är säker på att Isa döljer något bakom sin mänskliga fasad. Och vad Isa inte vet är att Sebastian inte heller är exakt den han utger sig för att vara.


Tävlingsregler:

    - Sprid tävlingen via er blogg, twitter eller facebook. (länk till det här inlägget ska inkluderas i ert inlägg) 
    - Kommentera detta inlägg och skriv vilket av paketen du vill vinna (eller om du kanske är lika intresserad av båda). 
    - Glöm inte att fylla i er e-post så jag kan få tag på den som vinner! :) 

Tävlingen avslutas 27/12. Lycka till! :)

13 kommentarer:

  1. Åh jag vill vara med! Jag är mest intresserad av paket 1, men lite av paket 2 också ^^
    Min mail: jagochminabocker@gmail.com
    Sprider på facebook! https://www.facebook.com/jagochminabocker
    God jul! :)

    SvaraRadera
  2. Jag är gärna med och tävlar om paket 1, och har tipsat om tävlingen här: http://petrasbokblogg.blogspot.se/2014/12/tavlingstips.html
    Min mail är; nordinandersson.petra[at]gmail.com

    SvaraRadera
  3. Hej! Två intressanta bokpaket vilket gör det svårt att välja ett specifikt. Vilken tur att jag kan vara med i utlottningen av båda!

    Med önskan om en god jul och ett gott nytt år.

    Per

    ptpilen@hotmail.com
    Länkat på facebook

    SvaraRadera
  4. Jag är gärna med och deltar, jag är bara intresserad av paket 2 :)

    Har länkat till ditt inlägg på min blogg: http://booktwin.blogspot.se/2014/12/tips-om-tavling-fjarde-advent.html
    Min mail: rebecca.andersen@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Klart att jag vill vara med igen! :D Jag tycker paket 1 verkar mest intressant, men skulle absolut inte bli ledsen över att få paket 2! :)
    Har gjort ett inlägg på min blogg: http://elinasbokliv.blogspot.se/2014/12/ny-tavling.html
    elinasbokliv@gmail.com
    God Jul och Gott nytt år!

    SvaraRadera
  6. Jag är gärna med! :) Jag har skrivit om tävlingen här http://vargnattsbokhylla.blogspot.se/2014/12/tavling-hos-gabriella.html

    Och är mest intresserad av paket 2! :)

    Min mail: vargnattsbokhylla@hotmail.se

    God jul :)

    SvaraRadera
  7. Jag är gärna med! Intresserad av båda paketen, som bokmal är det svårt att välja en av paketen...

    Sprider på FB: https://www.facebook.com/LittleMeandMyBooks

    God jul!

    SvaraRadera
  8. Jag vill gärna vara med och tävla! Jag är intresserad av paket 1.

    Jag har skrivit om tävlingen och länkat på min blogg: http://www.midnattsord.blogspot.se/2014/12/adventstavling_21.html

    Min mail är lilleman.bruhno@gmail.com

    God jul!

    SvaraRadera
  9. Jag vill absolut vara med! Är intresserad av båda paketena, men mest av nr 1. Jag har tipsat om utlottningen på min blogg http://boklysten.blogspot.se/2014/12/utlottning-hos-gabriella.html och därmed också på bloggens Facebooksida.

    SvaraRadera
  10. Jag deltar gärna och vinner jag så är jag intresserad av bokpaket 1. Jag har tipsat om tävlingen på min blogg http://lenasgodsaker.blogspot.se/2014/12/tavlingstips.html

    SvaraRadera
  11. Jag vill helst ha bokpaket nummer 1.
    tipsat om tävlingen på facebook.
    lokialicante@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Jag är jättegärna med och tycker att båda bokpaketen är intressanta! :)
    Har delat på min twitter: https://twitter.com/elinh942/status/546725392091201537

    elin.helmersson@live.se

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Jag är gärna med! Har spridit vidare på min blogg: http://ett-liv-med-canon.bloggplatsen.se/2014/12/21/10962706-ett-snabbt-inlagg/

    Jag är lika intresserad av båda bokpaketen:)

    Min mail: linn04@live.com

    SvaraRadera