fredag 12 december 2014

Bokbloggsjerka 12 - 15

Helgens fråga i jerkan är: Är tre ett dåligt betyg? (Gäller betygskalan 1-5. Sortera in trean på motsvarande plats om du använder en annan typ av poängsättning)

Jag brukar ju betygsätta med 1-10, mest för att jag ville ha lite mer svängrum. Så en 3/5 motsvarar väl kanske en 5-6/10 (eller?) och det tycker jag absolut inte är dåligt. För mig är 5/10: okej. Och om min bok får 3/5 hos någon bloggare blir jag glad, för det betyder ändå att de har tyckt att den var okej.

Kort svar idag, men kände att det inte fanns så mycket att skriva om saken ;)

9 kommentarer:

  1. Jag har också tio betygssteg, men jag har halvor istället för 1-10. Det jag känner kan ställa till det med betyg är att inte alla menar samma med sina skalor. För mig är en trea bara godkänd.

    SvaraRadera
  2. jag skulle inte klara av att betygsätta, eftersom jag kan ändra mej vid en omläsning.

    SvaraRadera
  3. Intressant att höra att du blir glad över en trea på din bok, det säger ju rätt mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vem blir inte glad över att få ett godkänt betyg på sin bok? Självklart vill jag få bättre betyg än så men det är inte så att jag blir ledsen över en 3:a heller på den skalan.

      Radera
  4. Tre är ju ett godkänt betyg.

    SvaraRadera
  5. Intressant att du sätter 1-10 betyg. Jag tycker att det inte är helt lätt att sätta betyg på böcker, och gör det inte på alla som jag skriver om. Känner lite som du att jag behöver svängrum och kör ibland med halvor och ibland med + och -.

    SvaraRadera
  6. För mig är en boktrea mer än bara ok, gillar och rekommenderar en sådan bok t.o.m. :)

    SvaraRadera
  7. Betyg är inget för mig, jag väljer efter min egen känsla, som kan variera kraftigt! Och i bland är en mellanbok precis det jag vill läsa!

    SvaraRadera