torsdag 25 december 2014

Boktrailers för Mellody Looh - Födelsemärket

Jag kan absolut inte säga att jag är någon höjdare på att göra filmer.. Men när mannen - som egentligen är proffs på detta - inte har tid så fick det helt enkelt bli så här ;) Har suttit och knåpat ihop två olika boktrailers. De är tänkta att locka olika sorters läsare och jag undrar därför vilken av dem som är er favorit och vilken som lockar er mest?

Riktiga amatörfilmer som sagt men ändå lite kul ;) Här har ni dem:





Update!
En kompis tyckte att jag borde göra en blandning av de båda, så jag testade det. Tycker den blev rätt bra faktiskt. Vad tycker ni?

4 kommentarer:

  1. Jag gillar både andra och tredje trailern :)

    SvaraRadera
  2. Några saker jag tänker på, är att det skulle kännas bättre kanske om texten kom in som om det skrev istället för att den snurrades. Helst hade man ju velat ha en berättarröst (: Jag gillade att man fick se kartan, det gör det hela lite mer spännande. Sen är det ju alltid svårt att göra en filmtrailer till en bok! Är nog bra mycket lättare att göra en ljudtrailer, skulle jag tro. Sen tycker jag det var lite jobbigt med att det blev som ett ljus som lös upp mitt i texten varje gång det kom in en ny text, kändes som det lite bländade en när man skulle läsa vad som stod.
    Men jag gillade trailer 3, då man både fick läsa citat ur boken och se kartan (: Och så gillade jag slutet när dit visit kort glider igenom bilden, det passade bra in (:

    Det blev en väääldigt lång kommentar, men ville vara utförlig med vad jag tycker då det brukar vara uppskattat att få så väl förklarat som möjligt (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra synpunkter Pernilla :) Tänkte också på att ha den så att den skrevs, problemet är att jag inte har en aning om hur man gör det. Plus att det fanns i en annan trailer jag haft som inspiration så ville inte känna att jag härmade den, haha x) Berättarröst funderade jag på men vill inte direkt ha min egen för jag tycker inte att den är tillräckligt bra. Dock har jag tänkt spela in en liten video där jag läser ur boken också. Tänker att det kan vara kul att ha båda delar :D

      Gillar också bäst 3:an nu när jag sett den några gånger. Den innehåller ju mest! :)

      Radera