torsdag 4 december 2014

Borde vs vill

Redan torsdag. Vart tar dagarna vägen egentligen? Råkade somna med katten på soffan i natt och vaknade med värsta ryggvärken på länge.. Urk. Så planen nu är att ta en promenad för att få det värsta att försvinna. Sen har jag konstaterat att jag har väldigt många saker jag borde göra idag. Jag borde:
- Tvätta då jag har tvättid 12-17 
- Baka glutenfria kanelbullar
- Städa 
- Testläsa ett manus som jag skulle läst igenom för länge sedan, fy vad seg jag är
- Läsa ut "Skogsblod" som faktiskt är riktigt bra men som jag bara aldrig tar mig tid till att läsa ut
- Redigera "Mellody Looh - Flykten" 
- Skissa mer på min nya bokidé

Så ja, det är vad jag borde göra idag. Vad jag just nu känner för att göra är däremot:
- Ligga i soffan resten av dagen och lyssna på "Game of Thrones - Kungarnas krig"

Fast det blir nog långtråkigt att göra det hela dagen så jag får väl försöka kompromissa lite ;) 
Vad hittar ni andra på denna torsdag?

Avslutar med lite inspirationsbilder till min nya bokidé. Ni hittar fler i mitt album på Pinterest.

2 kommentarer:

  1. Brukar bli att man har tusen saker att göra! Själv borde jag packa (håller på att flytta till hus), läsa lite Härskarringen, diska och städa.. Men jag fann det mycket trevligare att börja titta på GoT från början igen! Så finns nog risk att jag sitter klistrad i soffan resten av dagen och kollar GoT och stickar strumpor! (:

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha skönt att höra att det inte bara är jag som gör så! ;)

      Radera