måndag 15 december 2014

Det här med vampyrer..

Det är väl knappast en hemlighet att jag är rätt glad i vampyrer. Jag fastnade för dem redan när jag läste min första vampyrbok och sen har jag helt enkelt inte riktigt kunnat släppa dem, fastän vissas versioner av dem kan störa mig. Jag måste säga att jag föredrar de äldre versionerna, Dracula osv, där vampyrerna faktiskt var otäcka. Visserligen gillar jag serier som exempelvis Angel eller Vampire Diaries där man kan hitta något vackert i dessa monster men när det går så långt att de plötsligt inte ens känns otäcka längre är det ju bara tråkigt. 

Vad tycker ni? Vilken vampyr är er favorit i alla böcker/serier ni läst/sett?


4 kommentarer:

  1. Jag gillar också de lite äldre och farligare :) börjar bli lite trött på alla "snälla monster" rent generellt nu tyvärr, har blivit så mycket av det :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja faktiskt, jag håller med dig. Får gå tillbaka till de gamla otäcka vampyrerna i min nästa bok tror jag ;)

      Radera
  2. Hm, jag skulle nog säga att Lestat från En vampyrs bekännelse är min favorit när det kommer till vampyrer. Har lite svårt för vampyrerna i Twilight-filmerna ^^'

    SvaraRadera
  3. Jag gillar egentligen inte alls vampyrer, men gillar både Angel och The Vampire Diaries...

    SvaraRadera