måndag 29 december 2014

En eventuell skrivarutmaning?

Hittade den här bilden på pinterest och tänkte att det kanske inte vore så dumt ändå. Kanske inte under hela året men under en viss period. Problemet för mig är att jag tycker det är svårt att veta hur långa/korta noveller ska vara. När jag skrev noveller när jag var mindre var de ju bara två-tre sidor max men en del kan ju skriva upp mot 50-100 sidor och fortfarande kalla det novell. Finns det ens några riktlinjer för vad som är en novell och när det övergår till roman? Nåja, det kan vara värt ett försök i alla fall. Kan bli en kul utmaning! Och någon av dem kanske blir tillräckligt bra för att publiceras ;)


3 kommentarer:

  1. Det kan bli en rolig utmaning :)
    När jag gick i skolan och vi skulle skriva noveller hade jag svårt att hålla mig till bara några sidor som det skulle vara då. Men en del noveller är ju ganska långa. Funderar ibland på att försöka skriva noveller, jag kanske borde göra det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror den kan bli kul! :)
      När jag gick i skolan hade jag inga problem att skriva noveller, då hade jag istället ett väldigt sjå att skriva en längre berättelse. Men nu när jag börjat skriva i romanform märker jag att det är svårt att begränsa sig till de där få sidorna igen. Får väl se om jag lyckas ;)

      Radera