torsdag 11 december 2014

Funderar på att börja köra podcast

Som ni kanske märkt har mitt radioprogram 45minuter haft lite av en paus ett tag. Detta beror på ett flertal olika anledningar men mest är det egentligen att jag inte har haft tid och dessutom har haft svårt att ordna en kväll då jag skulle kunna sända eftersom jag numera jobbar ganska sent om kvällarna. MEN jag har gått och funderat på programmet en hel del och kommit fram till att jag saknar det där med att prata i radio. Så min nya fundering är att börja köra en liten podcast (som spelas in hemifrån och endast sänds via webben) där jag pratar om olika saker och även pratar med andra personer om vissa ämnen. Planen är att det ska rikta in sig på skrivande och allt kring det.

Min fundering är bara om detta skulle vara det minsta intressant? Och i så fall om det är något speciellt ni skulle vilja att jag tog upp eller någon speciell jag intervjuade?

Ska även fundera ut ett nytt namn för troligen kommer jag inte orka prata hela 45minter (fast man vet ju aldrig med mig, hehe).. ;) Fick dessutom veta igår att jag blivit antagen till kursen jag sökt på högskolan (Radioproduktion och livesändning 7.5hp),  så om allt går som planerat kommer jag ändå få va lite i en radiostudio i vår. Yay! 

Gammal bild på en glad filur med lugg i Radio Vättervågs studio ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar