måndag 1 december 2014

The Scandinavan Sci-Fi, Game and Film Convention 2014

Världens längsta rubrik kändes det som.. Men nu är jag i alla fall hemma från SciFiWorld i Stockholm. Mässan bjöd helt klart på mer än jag hade förväntat mig (vet faktiskt inte riktigt vad jag hade förväntat mig men jag hade nog rätt låga förväntningar i alla fall, haha) och gav helt klart mersmak. Tror det blir en helt del sådana nörd-mässor för oss framöver. Försäljningen gick väl inte helt som förväntat men jag fick ändå iväg en del böcker och tänker att det viktiga är att jag var där och syntes. Fick även en del bra pratstunder med folk som gillade fantasy i olika former och blev intervjuad för speltidningen Fenix.

Köpte med oss lite roliga saker hem också. Jag köpte mig ett par kastknivar som ser exakt ut som de jag tänkt mig att Natalja äger vilket fick mig att tänka att de skulle passa så otroligt bra på ett framsida omslag... ;) Sen köpte vi även två snygga tavlor till vardagsrummet, en hobbit-ring och en GoT mugg. Hade vi kunnat hade vi nog köpt mer men det känns lite dumt att göra slut på hela lönen direkt liksom, haha!

Tänkte inte skriva så mycket mer utan ni får se lite bilder istället. Daniel har säkert fler på sin telefon men de får jag inte tag på nu så ni får nöja er med mina ;)

























Och så två små filmer :) Den ena är från Nellie C. Lind.


3 kommentarer:

  1. Ååååhhhh, vad roligt det där verkade!! :D Jag visste inte ens att det fanns en sådan mässa!! (sån koll har jag...) :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, nä det gjorde inte jag heller förrän jag såg att de andra författarna skulle dit och frågade om jag fick hänga på ;) Men nu tänker jag försöka hålla utkik efter fler sådana mässor framöver, för det var superkul! :D

      Radera
    2. Gör det! (och tipsa om dem på din blogg ;) ) haha :D

      Radera