tisdag 6 januari 2015

Böckerna jag vill läsa härnäst

Jag har alltid en liten sektion i bokhyllan där jag placerar de böcker jag är sugen på att läsa härnäst. Dock händer det förstås att jag fullständigt struntar i den och tar en annan ändå men för det mesta funkar det bra. Så jag tänkte att jag kunde göra ett inlägg med några av de böcker jag vill sätta tänderna i snart. Ser helt klart lovande ut!


Först så har vi två låneböcker. Drakhornet av Oskar Källner och Svart passion av Annika Banfield. Jag har redan tjuvstartat lite på Svart passion och den verkar lovande. Ska bli intressant att läsa om vampyrer som faktiskt är onda ;) Någon som har läst dessa böcker och vad tycker ni i så fall om dem? Jag har aldrig läst något med Oskar Källner men har hört om honom av Eva Holmquist eftersom de samarbetat lite grann. Så jag hoppas att även den är toppenbra! :)


Sen har vi tre recensionsexemplar som ligger och väntar. Det är Förskalv|Efterskalv av Sylvia Day som jag fått från Harlequin, Nordland av Åsa Böker som jag fått från Mörkersdottir och sen Månfolkets land av Caroline Hurtig som jag fått från Antares. Är sugen på att läsa alla tre men kanske lite extra på Sylvia Days bok, enbart för att den inte är fantasy och det känns som att det är det enda jag läser just nu ^^


Sist men inte minst (eller jo, minst) så har jag även två pocketböcker som står på tur. Rädda mig inte av Tahereh Mafi och Ögat över månskäran av Libba Bray. Båda två verkar bra men Rädda mig inte är jag väldigt spänd på eftersom jag älskade Rör mig inte som är första delen i serien. Hoppas att tvåan är lika bra!!

Vad kommer ni läsa härnäst?

2 kommentarer:

  1. Rädda mig inte måste jag läsa. Jag gillade första boken, men tyvärr har det inte blivit av att läsa de andra delarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det har inte blivit av för mig heller än, så hoppas jag hinner ta tag i tvåan snart. Läste ettan i somras och fullständigt älskade den så har höga förväntningar :)

      Radera