tisdag 6 januari 2015

En sån där lista!

Jag har ju redan gjort en summering av mitt år i bilder, men jag har lite tråkigt så det blir en lista också. Allt för att slösa bort min tid antar jag ... ;)
Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Japp, jag gifte mig. Det har jag aldrig gjort förut. Sen gav jag ut en bok och det har jag inte heller gjort förut, så jag tycker allt att det var ett bra år ur det perspektivet ;)
Genomdrev du någon stor förändring?
De två sakerna som jag nämnde på första frågan var nog den största förändringen. Och så flyttade vi till en större lägenhet.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Alla. Eller åtminstone känns det så. Hela facebook har ju varit fullt av bebisar hela året känns det som x)
Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Hmm.. 3/5 då jag blev fru kjeilen, 20/9 då min bok ÄNTLIGEN kom ut, helgen därefter då det var bokmässa i Göteborg och min fina bok var där för första gången och sen helgen 29-30 november då jag var på SciFiWorld och ställde ut boken för första gången (ännu en sak jag gjorde för första gången ju!).
Vilka länder besökte du?
Ehm.. Sverige? Har inte varit utomlands sen vi flyttade tillbaka hit faktiskt x)
Bästa köpet?
Hmm, jag vet faktiskt inte. Jag fick en surfplatta i present och det var ju superkul men den köpte jag inte själv så det kanske inte räknas x) Annars så älskar jag vår nya soffa. Det var ett superbra köp!
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Allt det jag nämnt tidigare gjorde mig extremt glad. Och sen var det mysigt att ha kattungar här hemma i somras. Så söta!
Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015?
Inspiration till att skriva (året har börjat dåligt på den fronten), resor och mindre ångest.
Vad önskar du att du gjort mer?Skrivit, tränat och inte oroat mig så mycket.
Vad önskar du att du gjort mindre?Oroat mig, övertänkt allt och stirrat på ett tomt word-dokument istället för att fylla det med ord ^^
Favorit-TV-program?Åh, svårt. Ensam mamma söker, Franklin and Bash, Lyxfällan ... Listan kan göras rätt lång. Har visst tittat väldigt mycket på tv förra året x)
Bästa boken du läste i år (2014)?Åh, jag vet inte riktigt. Tror jag säger Rör mig inte. Älskade den boken.
Största musikaliska upptäckten?Inget jag kommer ihåg, så jag vet inte riktigt. Men jag var på en konsert med bandet Jerusalem och det var awesome!
Vad var din största framgång på jobbet 2014?Att jag gav ut en bok och klarade NaNoWriMo. På mitt "riktiga" jobb hände nog inte så mycket, mer än att jag fick ett.
Största framgång på det privata planet?Allt det jag redan nämnt x)
Största misstaget?Att jag inte la ut pengar för en extra professionell korrekturläsning innan jag gav ut boken..
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?Det har gått väldigt upp och ner men det gjorde det även 2013 så jag är inte säker faktiskt. Det låg nog ungefär på samma nivå, men jag hade gärna varit lite gladare och inte oroat mig så mycket för allt, som sagt.
Vad spenderade du mest pengar på?Choklad. Vilket syns x) Och sen var det nog boken.
Något du önskade dig och fick?Att få hålla min första bok i handen!
Något du önskade dig och inte fick?En resa kanske. Vet faktiskt inte.
Vad gjorde du på din födelsedag 2014?Först var mina föräldrar här och firade mig och sen när min älskling jobbat färdigt på kvällen åkte vi till stockholm för att gå på scifiworld dagen efter så jag tycker det var en riktigt bra dag!!
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?Att pappa stannat på behandlingshemmet bland annat.
Vad fick dig att må bra?
Som sagt: boken. Känner att det blir många svar som är likadana här x) Och sen mådde jag riktigt bra i somras med måste jag säga. Läste många bra böcker, var på en liten semester med min älskling, gosade med kattungarna osv. Mycket bra sommar!


Vem saknade du?Ingen tror jag. 

Mest stolt över?Jag tänker inte ens svara, för ni vet svaret vid det här laget x)

Högsta önskan just nu?
Att jag får inspiration till att skriva för det känns rätt dött på den fronten just nu.
Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jag ska försöka att inte tänka så mycket, även om det nästan är omöjligt för mig. Försöka att ta en dag i taget och inte bara tänka på vad som kommer kunna gå fel imorgon eller i övermorgon. Men ja, vi får väl se hur det går ^^


Jahopp, dags att göra något vettigt nu kanske! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar