söndag 25 januari 2015

So much awesomeness in one night + lite annat

Hade en riktig film och seriekväll igår. Började med att titta på Van Helsing tillsammans med min älskling. Jag har sett den filmen rätt många gånger nu, men tycker ändå om den. Och ångrar lite på att mina vampyrer inte kan förvandlas till fladdermöss, hihi ;)
Sen åkte Daniel iväg till några vänner och jag tittade på ett avsnitt av Vampire Diaries. Börjat bli så less på den där serien nu men jag känner mig ändå tvungen att titta, fastän den nya säsongen är helt värdelös.
Därefter tittade jag på Dracula Untold, även den har jag sett förut men jag tyckte om den även andra gången. Dock är jag mer nyfiken på vad som händer EFTER den. När han träffar sin själsfrände igen och den där gamla vampyren säger "Let the games begin". Åh, så många idéer poppar upp i huvudet.. Kanske dags att skriva lite fanfiction?
Efter det tittade jag på ett avsnitt av The Originals. Mycket vampyrer med andra ord! Har tröttnat även på denna serie och jag tycker bara att det händer exakt samma sak i varenda avsnitt. Behöver verkligen något nytt att titta på.
Och innan Daniel kom hem igen hann jag även titta igenom säsong 3 av Game of Thrones (fast jag tittade förstås bara på de scener som var intressanta. Har trots allt tittat igenom hela serien 2-3 gånger förut). Borde ha fått fyrkantiga ögon kan man tycka ;)

Idag var egentligen planen att en kompis skulle komma hit men då hon blivit sjuk får det helt enkelt bli något annat. Daniel sitter och försöker rengöra vår gamla dator i hopp om att den inte ska låta som en helikopter. Får väl se hur det går.. Hemskt dammig var den i alla fall!

Jag har skrivit en lista för att hjälpa mig med redigeringen, på tal om något helt annat. Fick den idén häromdagen när jag försökte komma på vad Simon och Jasons scener skulle handla om.. Jag skrev en lista med alla karaktärer jag har i boken (i synnerhet de som är återkommande) och sen skrev jag ner tre punkter som var speciella för varje karaktär och som jag ville skulle lyftas fram i deras respektive kapitel. Det hjälpte faktiskt väldigt mycket. Jag har sedan tidigare längre karaktärsbeskrivningar samlade i en mapp men det här var på något sätt lite enklare att ta in medan jag skrev. Så fort jag skulle skriva om exempelvis Jason så tittade jag på pappret och tänkte att "De här tre punkterna ska finnas med. Såhär ska han bete sig, såhär ska han vara. Hur ska jag få in det i texten?"
Kan vara ett tips om någon har fastnat på det sätt som jag hade gjort! :) Är fortfarande osäker på en de kapitel med just de här karaktärerna men jag känner att jag börjar reda ut dem nu. Försöker samtidigt spinna vidare på hur deras historia kommer se ut i sista delen, för att göra det lite enklare för mig själv. Jag vet hur det ska sluta för alla mina karaktärer. Jason har ett väldigt intressant slut exempelvis, men vägen dit är lite oklar fortfarande. Men förhoppningsvis klarnar den snart så jag vet vilka steg han ska ta för att komma rätt!

Öhm ja, det blev ju ett lite blandat inlägg.. Haha! Nu ska jag förbereda tävlingen som dyker upp på min facebooksida imorgon. Ni glömmer väl inte att titta in då? 8.00 finns tävlingen på sidan och då är det bara att följa instruktionerna för att ha chansen att vinna Ylva Lee Lindells fantasifulla och spännande bok Eldbunden!
Tills dess önskar jag er en riktigt bra söndag. Hej svejs!

En bild som inte alls har med inlägget och göra.. Men hur söt är den inte?!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar