torsdag 5 februari 2015

Alltid är det något

Just nu håller jag på att diskutera möjligheten att ha en monter på Bokmässan i Göteborg med några andra författare. Än är inget spikat då det är lite klurigt att boka när man är flera som delar osv, men det lutar ändå mer åt att det blir av än inte. Problemet är att jag önskar lite att jag inte visste om det än. Anledningen? Jo jag kan inte sluta tänka på det nu. Jag tänker på vad jag ska ha på mig, vad jag ska trycka upp för affischer och reklamblad, hur många böcker jag ska ha med mig, hur jag ska ta mig dit, hur mycket pengar jag kommer göra av med och hur mycket jag måste spara fram tills dess för att överleva och så vidare. Jag tänker på allt helt enkelt vilket gör att jag har lite svårt att fokusera på det jag egentligen ska göra nu: redigera. Mässan är trots allt inte förrän om 7 månader. Det är evigheter tills dess och ändå kan jag inte tänka på något annat, haha ^^ Helst vill jag liksom bara beställa alla saker nu så det är klart.. Men det är ju lite onödigt ;) 

Så nu måste jag försöka ta mig hemifrån. Kanske lyckas jag fokusera bättre på biblioteket eller på caféet. Hörde på Författarpodden att en av tjejerna (vet inte vem av dem det var som sa det eftersom jag aldrig hör skillnad på dem, haha) alltid sitter i mjukis, oborstat hår, osminkad osv när hon skriver för att hon inte ska kunna gå ut. Det skulle jag också vilja göra. Men problemet är att då känner jag mig allt för oseriös och får oftast inget gjort av den anledningen. Plus att det är hemma som alla distraktioner finns för min del, inte ute. 

Så jaa... Äta frukost och sen traska iväg då kanske? Vore nog inte så dumt.. ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar