fredag 13 mars 2015

Bokbloggsjerka 13-16 mars

Inte varit med på jerkan på ett tag men då jag inte har något annat vettigt att blogga om kan jag ju likaväl vara med ;) Veckans fråga är: Hur hinner du läsa så många böcker?

Lite dum fråga till mig egentligen för sanningen är ju att jag inte alls läser många böcker. Åtminstone inte så många som jag kanske "borde" med tanke på att jag skriver. Men jag har helt enkelt inte tålamodet att sitta och läsa. Däremot brukar jag lyckas plöja en del böcker under sommarhalvåret, när jag ändå ligger och solar. Då är det rätt skönt att ha med sig en bok. Sen gillar jag ljudböcker. Då kan man plöja en bok samtidigt som man sysslar med annat vilket passar mig väldigt bra!

Hur hinner ni andra med?

6 kommentarer:

  1. Jag läser också lite mer på sommaren än resten av året. Troligtvis tack vare semestern och all ledig tid.

    SvaraRadera
  2. Jag har alltid en bok med mig och använder varje möjlig tillfälle till att läsa.

    SvaraRadera
  3. Förutom mina hundar är läsandet mitt intresse, och det tillsammans med att jag har ganska stort behov av ensamtid gör att jag får mycket till läsandet :)

    SvaraRadera
  4. Jag tvivlar på att jag någonsin kommer att gilla ljudböcker, men det låter ju som en alldeles förträfflig möjlighet att kombinera läsning med annat.

    SvaraRadera
  5. Jag borde verkligen försöka lära mig uppskatta ljudböcker med tanke på att jag har jätteproblem med ögonen emellanåt. Borde lyssna då istället för att anstränga ögonen så jag får huvudvärk.

    SvaraRadera
  6. Just nu skriver jag mer än vad jag läser. Med en deadline 30 april så har jag inte mycket att välja på.

    SvaraRadera