söndag 8 mars 2015

En smakebit på søndag

Nu var det länge sedan jag la upp en smakbit. Så det är väl dags nu.. ;) För er som inte vet det så är "En smakebit på søndag" något som den norska bloggerskan Flukten fra virkeligheten startade och går kort och gott ut på att lägga upp en smakbit ur boken man läser just nu. Så nu kör vi:

Just nu läser jag Nordland av Åsa Böker, så här kommer ett litet citat:

"Yrsa har lovat mig att visa var några wolfur har sitt bo. De har fyra valpar", viskar hon, så tyst att pappa inte kan höra.
"Wolfur? Det låter nästan som vargar." Mamma stoppar det blommiga täcker om henne. "Du lovar väl att vara försiktig?"
"Mm ... ingenting är farligt när man vet vad man gör, säger Yrsa. Fast troll och draugur ska man ändå akta sig för."
Mamma tittar på henne med höjda ögonbryn och styrker bort en hårlock från hennes panna. "Draugur? Det låter som några riktigt otrevliga typer." Mamma sätter sig på sängen och gömmer hennes händer i sina egna. "Hur träffade du egentligen den där Yrsa?"
 "Man måste gå till den stora stenen i skogen. Sen blinkade jag och Yrsa var där. När jag vill hem måste jag blinka igen." 

15 kommentarer:

  1. Spännande! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Tack för smakbiten. Hade inte hört talas om denna bok tidigare.

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten, alltid intressant med okända böcker.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakebiten, har aldrig hört talas om boken innan.

    SvaraRadera
  5. Känner inte till den här boken men tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten och ha en fortsatt fin söndag.

    SvaraRadera
  7. Så spännande, tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  8. Det var en fin smakebit, fra noe som hørtes ut som en flott bok :-)

    SvaraRadera
  9. Spännande! Det var ett fint omslag också! Tack för smakebiten.

    SvaraRadera
  10. Spännande! Kul med en smakbit från en bok som jag inte kände till. ;)

    SvaraRadera
  11. Ingen bok jag kände till. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera