fredag 24 april 2015

Liebster award

Jag har blivit nominerad av Eva Holmquist för Liebster Award. Tack så mycket! :)

Regler:
Länka tillbaka till personen som nominerade dig.Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig.Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare.Gör 11 frågor till dem som du nominerar.Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar
Mina svar på Evas frågor:
  1. Vilken bok läser du just nu?
    Har inte hunnit börja på en ny än faktiskt. Läste precis ut "Mord och mandeldoft" av Camilla Läckberg. Tror nästa på tur blir "Röd som blod" av Salla Simukka.
  2. Vilken typ av böcker tycker du bäst om?
    Jag har varit väldigt inne på fantasy ett tag, som ni alla vet. Men nu är jag lite less på det och letar efter någon annan genre jag kan tycka om. Än så länge känns det som om deckare kan vara något för mig men man vet aldrig!
  3. Hur många böcker uppskattar du att du läser på ett år?
    Inte så många som jag vill/borde i alla fall. Kanske 10-20 st, max. Är väldigt seg på att läsa. Tror det år jag läste mest var innan jag började bokblogga, när jag gick på gymnasiet. Då var fantasyböcker ganska nytt för mig och jag slukade flera serier år 2008-2009. Så då kanske jag nådde upp till 50 st eller något i den stilen ^^
  4. Läser du e-böcker?För det mesta inte. Är det en kort bok eller en novell så kan jag absolut tänka mig att läsa som ebok, men då är det bara om biblioteket har dem. Har aldrig betalat för en ebok. Det känns lite ovärt med tanke på att man inte har någon användning för dem när man läst ut ändå.
  5. Föredrar du tryckta böcker eller e-böcker?
    Vet faktiskt inte. Jag gillar båda. E-böcker är smidiga och eftersom jag så gott som alltid sitter med datorn i knät känns det av någon anledning enklare att klicka upp en e-bok och börja läsa än att gå och hämta den tryckta boken. Men tryckta böcker är fint och mysigt tycker jag. Hoppas att e-böcker aldrig ersätter dem helt.
  6. Hur hittar du böcker som du vill läsa?
    Biblioteket oftast. Kan sitta och bläddra på Bokus ibland också om jag ändå ska beställa en annan bok men tycker det är svårare att hitta där. På bibblan hittar jag alltid femtio böcker jag vill läsa, var gång jag är där. Så det är lite lättare!
  7. Var köper du flest böcker?
    Bokus!
  8. Om du bara får välja en bok som du läst senaste året, vilken bok skulle du rekommendera?
    Nu har det ju inte hela året gått men jag gillade verkligen "Det kommer aldrig mer vara du" som jag nyligen läste ut. Så sorglig och fin på samma gång. Love it!
  9. Var är din favoritläsplats?
    Ute eller på biblioteket där det inte är så mycket annat som stör. Hemma kan jag verkligen inte koncentrera mig på en bok.
  10. Vilken bok längtar du efter att få läsa?
    Vet faktiskt inte. Har rätt många fanasyböcker i hyllan som jag vill läsa men just nu känner jag inte alls att jag kan göra dem rättvisa då jag är så less på genren så det får vänta lite. Vill gärna läsa någon med av Camilla Läckberg dock.
  11. Läser du böcker fler gånger än en?Nä, det hinner jag inte. Finns alltid så många nya böcker att läsa, haha! Fast jag lyssnade faktiskt på de två första fifty shades böckerna i samband med att filmerna kom ut. Tyckte inte alls om dem andra gången så vet inte vad det var som gjorde att jag gillade dem den första. Nu tyckte jag bara Christian var dum i huvudet större delen av tiden (och egentligen Ana med för den delen ^^)

Så här kommer mina nomineringar. Jag har absolut ingen koll på vilka som har över 200 följare och inte så jag kör bara på. Sen får ni själva välja om ni vill vara med eller inte :)
  1. I heart fantasy
  2. Sofie Trinh Johansson
  3. BokBeate
  4. Hur går det?
  5. Fantasygrottan
  6. Caroline Hurtig
  7. Jag och mina böcker
  8. Charlotte Cederlund
  9. Ylva Lee Lindell
  10. Moonstar's Bokverden
  11. Bookrelated
Och så mina frågor till er:
  1. Vad läser du just nu?
  2. Vilken av de böcker du läst hittills i år har du tyckt bäst vs sämst om?
  3. Vilken genre föredrar du och varför?
  4. Vad är det som får dig att fastna i en bok? 
  5. Vem är din favoritförfattare?
  6. Om du skulle åka iväg på en resa ikväll och stanna borta i några veckor: vilka böcker hade du packat ner i väskan?
  7. Brukar du läsa om gamla favoriter?
  8. Vilken årstid får du mest läst? 
  9. Vilken klassiker skulle du vilja läsa men har inte hunnit med/tagit tag i ännu?
  10. Föredrar du fysisk bokhandel eller nätbokhandel?
  11. E-bok eller tryckt bok? Varför?
Have fun :D

2 kommentarer:

  1. Weeii! Tack för taggen!!! ska göra den så snart jag kan! :D ^^

    SvaraRadera
  2. Tack för taggen! Ska genast sätta igång med frågorna! :)

    SvaraRadera