onsdag 6 maj 2015

Honest trailer: Fifty shades of Grey

Jag har sett den. Jag tänkte faktiskt inte göra det för jag har varit så skeptisk och ville väl inte helt förstöra det jag själv byggt upp i huvudet medan jag läst böckerna.. Men men, nu har jag sett den och ja .. Riktigt så besviken som jag trodde att jag skulle bli blev jag inte även om det helt klart fanns plats för förbättringar. Jamie funkar faktiskt som Christian, märkligt nog. Det var bara i några enstaka scener som jag inte helt tyckte att han passade rollen men överlag var han verkligen som jag föreställt mig Christian. Men Dakota som Ana funkar faktiskt inte för mig. Jag kan aldrig någonsin tro att hon är 22 (eller hur gammal hon nu är i boken) och dessutom inte yngre än Christian (fastän Jamie trots allt är äldre än Dakota på riktigt). Det ser helt enkelt inte rätt ut. Dessutom var det några scener som jag tyckte fattades från boken, lite som kändes som om det hade ändrats och likaså en del scener som jag kände att de drog ut lite väl mycket på.

Nåja. Det var väl vad man kunde förvänta sig av en filmatisering av den här sortens bok. Antar jag. Får se hur de andra filmerna blir!

Till det som rubriken handlar om. Screen Junkies har såklart gjort en skojig Honest Trailer för fifty shades of grey och jag tyckte att ni borde se den:

1 kommentar:

  1. Åh, vilken rolig video! Den hade jag missat!

    SvaraRadera