onsdag 3 juni 2015

En författares humörsvängningar

Jag har hållit mig inne idag och redigerat. Det har faktiskt gått bra, bortsett från att jag ena sekunden älskat det jag skrivit, andra sekunden hatat det, sen älskat det igen och sen hatat det igen och ... ja, ni förstår grejen va? Det enda som är bra med att ha det så är att jag faktiskt tar bort saker. Jag har raderat flera kapitel och gjort om en massa och det känns faktiskt skönt även om det alltid är jobbigt att behöva ta bort något man redan skrivit. Det gör ont på något vis, som om allt det där jobbet var för ingenting. Men sen när man skrivit dit det nya och inser att det är mycket bättre så gör det faktiskt inte så mycket trots allt! 

Planen är att jag nästa vecka ska skriva ut första delen av manuset och gå igenom för hand för att se om ändringarna funkar ihop. Troligen kommer jag hitta ännu mer att stryka då. Sen när jag känner mig nöjd med första halvan ska jag ta tag i andra och göra likadant med den. Så hoppas vi att det blir en bra bok i slutändan! 

En författares humörsvängningar var det ja! ^^ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar