tisdag 2 juni 2015

Syskonkärlek och en banderoll

Skriver just nu om en stor del av Roses resa i "Mellody Looh - Flykten". Det jag tidigare skrivit uppskattades inte helt av testläsarna och nu när jag själv funderat över det ett tag så gillar jag inte det heller. Därför gör jag om. Hon ska reagera lite annorlunda på saker och ting är tanken och dessutom ska vi få se lite mer ur hennes perspektiv, precis som i "Födelsemärket". Just nu skriver jag en scen som är väldigt känslosam för både Rose och Mellody. Roses kärlek till sin lillasyster sätts på prov hela tiden och hon tänker ständigt att det vore så mycket enklare om hon bara slutade älska henne. Slutade bry sig om henne och levde ett liv utan henne. Då skulle i stort sätt alla hennes problem försvinna. Men det kan hon förstås inte. Det är lite som Klaus och Elijah från The Originals faktiskt (och kanske Stefan och Damon också för den delen, åtminstone i de första säsongerna där Damon faktiskt är ond då). Den ena gör en massa hemska saker och den andre förlåter ständigt och lyckas på något vis hålla hoppet uppe, oavsett hur många gånger han blivit sårad. Jag gillar verkligen det hos Rose och jag vet att Mellody behöver henne mer än vad någon av dem förstår..

Så ja, mycket känslor just nu alltså ;)


Fick precis sms om att böckerna jag beställt till bokmässan Andra Världar har kommit så ska upp till Ica sen för att hämta dem. Får väl se hur det går att få hem dem (vi har för tillfället ingen bil, så planen är att jag ska bära dem, hehe) men på något sätt ska det nog gå! Dessutom har jag beställt hem en banderoll. Tanken var att jag skulle beställa den till bokmässan i Göteborg i höst men så tänkte jag att jag likaväl kunde beställa den nu så den hinner komma till Andra Världar. Hoppas den får min lilla monter att se extra proffsig ut ;)

Nu ska jag återgå till min lilla drömvärld några timmar till innan Daniel kommer hem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar