tisdag 30 juni 2015

Värst vad fort tiden går

Jag hänger inte riktigt med. Jag tyckte att jag hade så mycket tid på mig, så många veckor på mig innan mina kollegor skulle gå på semester i mitten av juli och jag sedan skulle jobba konstant varenda dag i cirka fyra veckor då de är borta. Min plan var att jag skulle hinna bli klar med boken tills dess. Kunna släppa den och bara försvinna in i mitt vardagliga arbete de där hektiska veckorna, men så blev det förstås inte. Jag tyckte att jag hade så mycket tid och har därför skjutit på allt in i minsta stund, som man brukade göra i skolan ungefär då man råpluggade kvällen innan. Men det fungerar inte riktigt när det kommer till skrivandet märker jag. Jag kan inte bara häva ur mig allt på en gång. Eller så kan jag kanske med tillräckligt mycket övning men för tillfället känns det inte som om jag kan.

Har städat kontoret idag så att jag ska kunna sitta där inne resten av kvällen och försöka få lite saker gjorda. Imorgon försvinner en stor del av dagen till annat men jag hoppas på att åtminstone få gjort lite grann. Det ger mig sådan ångest att göra annat när jag vet att jag borde skriva.. Borde redigera.. Ser ju ständigt på sociala medier hur alla andra författare lyckas och går framåt med sina berättelser och jag själv, jag står här och stampar. Suck.

Nä nu är det bäst att jag lämnar den här bloggen. Stänger av internet, tar mig en kaka och sätter mig ute med mitt manuskript. Såhär kan man ju bara inte må när det är sommar och solen skiner.


1 kommentar:

  1. Ta den tid du behöver, om man pressar det för mycket kanske det inte blir något bra alls! Du ska se att det kommer bli alla tiders så småningom (:

    SvaraRadera