fredag 24 juli 2015

Ny hobby och förberedelser

61 dagar kvar. Bara 61 dagar kvar. Sen befinner vi oss på bokmässan i Göteborg! Det kommer troligen att bli både roligt, krävande och givande misstänker jag. Så mycket folk kan inte vara bra för hjärnan men har ändå inga tvivel om att det kommer bli roliga dagar. Jag har det mesta förberett redan (bortsett från böckerna som måste beställas hem) och för några veckor sedan fick jag idéen att jag även kunde ha några små smycken i min del av montern som var "Mellody Looh - inspirerade". Så nu har jag väntat några veckor på ett paket jag beställt från china och för ett par dagar sedan kom det äntligen. Var enklare än jag trodde att sätta ihop och rätt kul också. Mitt nya sätt att slappna av! Tanken är att jag både ska sälja dem separat men också ha extrapris om man köper både örhängen och bok. Får väl se om de blir sålda, det var i alla fall en rolig grej! :) 




Något annat jag funderar över såhär innan mässan är mitt hår. Som ni troligen vet sedan tidigare ska jag klä ut mig som vampyr (eller tja, skulle väl egentligen lika väl kunna vara en häxa eller annan fantasivarelse i de kläderna, men vampyr är tanken iaf) och vill därför även färga mitt hår i en färg som passar kostymen. Velar därför mellan rött och lila. Rött vet jag sedan tidigare att jag passar i (och det är lätt att få fint hemma, utan att behöva gå till frisör) men lila har jag aldrig haft. Är så rädd för att det ska se konstigt ut x) Men lila skulle dock passa allra bäst ihop med kläderna. 

Så många beslut.. Kanske skulle jag boka tid hos frisör ändå och låta dem bestämma åt mig. Sånt ska de ju vara duktiga på ;)  

61 dagar har jag på mig. Borde ju hunnit bestämma mig tills dess tycker man! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar