söndag 23 augusti 2015

En månad kvar och inspark!

Vet ni vad? Jag kom in på utbildningen!! Så nu blir det Medie- och kommunikationsvetenskap med inriktning Medieproduktion ett tag framöver. Missade halva insparken dock men för någon som ändå inte är särskilt förtjust i att festa ser jag inte det som någon särskilt stor förlust. Längtar mer efter att få börja (kommer inom några veckor ångra att jag tänkte så, det vet jag, men ändå). Har dessutom hittat flera föreningar jag vill gå med i och planerar att så snart som möjligt börja sända radio igen. Denna gång från högskolans studio! Återstår att se om jag ska leta rätt på någon kul person att sända med eller om jag ska köra själv. Vore kul att hitta någon som är lite som mig, men det känns som om det är rätt svårt x)

Om en månad åker jag dessutom ner till Göteborg och gör mig i ordning för bokmässan! Tjoho!! Inte långt kvar nu! :)

Har även sagt upp mig från mitt jobb nu vilket resulterade i väldigt blandade känslor. Älskar verkligen den där butiken, men samtidigt ska det bli skönt att plugga och förhoppningsvis få jobba med det jag vill i framtiden! Kommer som tur är vara kvar där som extrahjälp vid jul/sommar och när folk blir sjuka. Så helt försvinner jag inte i alla fall!

Avslutar inlägget med lite bilder från min första dag på insparken i fredags!






2 kommentarer:

  1. YAAAY grattis Gabriella!! så roligt! hur lång är utbildningen? :D (och vi ses på bokmässan om en månad!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wiii, tack så mycket!! :D Det är en treårig utbildning, men sista året kan man välja att gå i ett annat land, så tror jag ska göra det. Skönt att komma iväg lite :D

      Radera