söndag 23 augusti 2015

Någon dag så..

På senaste har vi pratat en hel del om att skaffa hund. Inte nu förstås, men i framtiden. Vi har velat mellan en hel del olika raser utan att hitta någon vi var överens om. Daniel ville ha en Husky, jag ville ha en Border Collie, Daniel ville ha en Beagle, jag ville ha en Japansk spets.. Men nu har vi konstaterat att en Australian Shepard vore perfekt. De är för det första underbart söta men bäst av allt är att de har de egenskaper som jag vill ha hos en hund. De är intelligenta, lättlärda och gillar att vara aktiva vilket är precis vad jag letar efter! Men vi får väl se när det blir. När jag är färdigutbildad kanske :) 

Allra helst vill jag ha en med blue merle teckning. Tycker de är så vackra!! Titta bara på dessa bilder som jag hittade på pinterest: 






3 kommentarer:

  1. Jag har en kompis som föder upp Australian Shepard, kolla in hennes profil på fb :) Sara Pihlaja. https://www.facebook.com/sara.pihlaja.5?fref=ts

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så söta! Önskar verkligen att jag kunde köpa en direkt!! <3

      Radera
    2. Ja, visst är de! :) Men sparar du namnet nu så har du iaf en trevlig uppfödare att kolla på när vi väl bestämmer er för att ta steget :)

      Radera