torsdag 6 augusti 2015

What to do

Fick mitt antagningsbesked idag. Reserv nr 2. TVÅ! Fy vad retligt. Kan inte bara två stycken tacka nej till utbildningen? För min skull liksom? Snälla söta rara?! Suck.

Känner mig lite förvirrad över vad jag ska göra i höst om jag inte ska plugga. Min ställning på jobbet innebär i vanliga fall bara 10 timmar i veckan vilket inte resulterar i särskilt mycket rent ekonomiskt. Visserligen får jag mycket tid att skriva men det räcker liksom inte för mig. Jag måste hålla mig sysselsatt med något utöver det.

När vi var i Göteborg berättade Daniel om en bokidé som han gått och burit på sedan han gick gymnasiet. Och den var hur himla bra som helst. Kan inte fatta hur han kan ha hållit den hemlig för mig tills nu. Tydligen var han rädd att jag inte skulle gilla den, men det var precis min smak och exakt en sån historia som jag vill skriva. Lite lik Mellodys historia men ändå inte. Så nu har jag alltså en till serie jag vill skriva. Det ska bli två böcker tänker vi och det bästa är att Daniel redan har planerat allt. Början, mitten, slut. Jag får allt serverat på silverfat vilket gör mig ännu mer sugen på att skriva på den istället för på "Flykten" där jag fortfarande kämpar med hur jag ska få till scenerna i slutet. Blir inte riktigt klok på dem.. 

Så ja, på ett sätt är det kanske bra om jag inte pluggar just nu utan skriver men som sagt: jag tror inte att skrivandet räcker. Jag kommer börja krypa på väggarna redan under första veckan. 

Nåja, det är oavsett några veckor kvar innan schemat går tillbaka till det normala. Har jag tur hoppar två personer av utbildningen och jag kommer in. Har jag "otur" får jag ett år att bara fokusera på skrivandet. Kanske hitta någon mer hobby. Eller ett till jobb. 

Blev ett rörigt inlägg. Men så kan det bli ibland. Nu ska jag fortsätta lyssna på boken "SÄLJ" av Fredrik Eklund. Mycket givande bok!

Två glada filurer på Liseberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar