torsdag 27 augusti 2015

Vet ni vad ...

... jag kollade i mitt schema nu och upptäckte att i november är jag av någon anledning ledig. Inga föreläsningar överhuvudtaget (kan förstås hända att det kommer schema senare, men just nu ser det helt tomt ut under just den månaden). Så vad betyder det då? Jo att i år kommer det bli den bästa NaNoWriMo någonsin!! Jag ska skriva dygnet runt (eller ja, åtminstone mer än kvoten för varje dag). Tjoho!! Min plan är att jag ska färdigställa "Hämnden" - min urban fantasy som utspelar sig i ett framtida Göteborg - som jag skrev på förra året. Sedan förra omgången av tävlingen har jag redigerat bort en hel del och historien är nu nere på drygt 27 000 ord. Men min tanke är att om jag nu då lägger till 50 000 borde jag nå slutet. Det är en lite lättare berättelse än Mellody Looh serien på något vis. Kanske för att jag inte har så många olika varelser och för att en del av dem som är med är människor. Det är helt enkelt inte så mycket att planera och inte så många övernaturliga händelser som ska inträffa som i Mellody Looh där allt helst ska vara övernaturligt och häpnadsväckande hela tiden ;)

Så nu är jag inte alls lika orolig för den här hösten längre. Det kommer nog gå rätt bra detta!

Nu ska jag plugga lite. Ha det fint!


3 kommentarer:

  1. Oj... är du säker på att det inte bara är nya kurser?
    Jag pluggar på Linnéuniversitetet i Växjö och där är det alltid så att vi har två kurser i sep-okt och sedan tentor på dem i slutet av okt eller början av nov. Sedan börjar två nya kurser i nov, men de får vi inte schema till förrän ca 2v innan de startar, då det inte behöver vara bestämt förrän då..

    SvaraRadera
  2. hmm, är du helt säker på att du är ledig? Jag pluggar på Linnéuniversitetet i Växjö, och där är det så att man läser 2 kurser i sep-okt och har tenta på dem i slutet av okt eller början av nov. Sedan börjar man läsa 2 nya kurser, men de får man inte schema på förrän ca 2v innan de börjar, eftersom schemat inte behöver vara spikat förrän dess..

    SvaraRadera
  3. Hmm, vet faktiskt inte, men det finns ju schema för resten så det var därför det var lite konstigt. Men annars kan det vara att vi har många tentor under den perioden istället eller något i den stilen. Det återstår att se! :) Vi har ju vår första kurs nu som pågår i fem veckor, sen går vi på nästa som är ungefär lika lång och sen nästa och nästa. Vi har schema efter november igen, så det var just den biten som var lite underlig. Men det märker jag sen :)

    SvaraRadera