måndag 28 september 2015

Då var det över för i år

Nu är mässan över och jag är tillbaka i vardagslivet igen. Känns väldigt konstigt måste jag säga, men det är ju trots allt bara ett år kvar till nästa gång ;) Mässan var väldigt rolig och givande även om vi inte var helt nöjda med vår placering (i mitten, bakom en enorm pelare), men vi lyckades ändå få iväg en hel del böcker och prata med ett gäng härliga läsare! Det kändes lite konstigt att inte bara vara där som besökare i år utan att faktiskt vara en av utställarna, men samtidigt kände jag att det var mer min grej. Att gå och trängas i montrarna var inte direkt något jag saknade. Mycket smidigare att gå runt och kika på morgonen/kvällen då det nästan är tomt!

Torsdagen och halva fredagen var branschdagar och jag hade sedan tidigare fått höra att de brukar vara väldigt lugna. Då är det främst press och bibliotekarier på plats som mest tittar och vill ha lite information. Men lördagen och söndagen däremot, då var det full fart större delen av dagarna. Superkul! Tråkigt nog ville min mage ta död på mig (kändes det som i alla fall..) under lördagen så jag fick sitta i montern större delen av lördagen, men som tur var hade jag ju med mig underbara Hanna som lockade dit folk åt mig, haha!

Måste säga att det känns väldigt konstigt att den är över nu. Har trots allt sett fram emot den här mässan hela året och nu helt plötsligt så har den passerat. Men som tur är har jag ju SciFiWorld och Comic Con att se fram emot i höst/vinter (där kommer jag visserligen bara vara besökare, men ändå).

Tänkte inte skriva så mycket mer egentligen, utan tänkte att ni kunde få kika på bilder istället. Tog inte så många som jag hade tänkt utan det blev mest nere i vår lilla del av mässan, men ändå ;)

Vår lilla monter! Här trängdes alltså tre författare och en representant från ett tryckeri (plus Nellies son). Det var lite väl litet kan jag tycka men det gick ändå!


Bakom oss fanns fantastikförlagen Mörkersdottir och Undrentide. Där stötte jag bland annat på denna fina dryad (även kallad Ylva, som jag lånat bilden ifrån)

Dag två försökte jag ha tänderna på en stund, men den ena lossnade hela tiden så till slut tog jag ut dem. En vampyr visar trots allt bara tänderna när den är hungrig... ;) 

Jag tittade inte på så mycket som hände på scenerna (mest för att jag glömde kolla schemat innan), men jag passade i alla fall på att lyssna på Laini Taylor och Siri Pettersen när de pratade om sina romaner. Mycket roligt att lyssna på!

Jag och Hanna (aka Annah Nozlin)! Bilden är lånad från Lupina!

Eva kom och hälsade på oss ett par gånger. Hon höll till borta i B istället för hos oss i A. Förhoppningsvis är vi alla samlade på samma område nästa år!

En bild på tre av våra böcker. Jag är rätt kär i både Hannas och Nellies senaste omslag. Såååå vackra!

Elin Holmerin från Undrentide klädde också ut sig under lördagen!

Rebecca Mörtberg kom också på besök!

Såhär stiliga var de i montern bakom vår ;) Bilden är repostad från Ylva!

Under lördagen när jag mest satt i mitt lilla hörn. Men tycker ändå att jag ser lite piggare ut än Hanna ;) haha

Lyckades hitta bort till Catoblepas förlag som höll hus ända borta i D-avdelningen!



Snett bredvid oss kunde man hitta Andra Världar som alltid är lika snyggt utklädda! 

Jakkin klädde ut sig ordentligt den sista dagen på mässan!


Sista dagen på mässan dök även Lisa Rodebrand upp och slog sig ner hos Tora Greve! 
Hanna signerar en av sina fantasyromaner.
Fick med mig lite nya recensionsexemplar hem från Mörkersdottir och fick även träffa en ny författare vid namn Louice Svedin. Ska bli spännande att se vad det är för bok hon har skrivit ihop! 
Och slutligen, här är då böckerna jag kom hem med. De två översta är recensionsexemplaren som jag fick av Frida på Mörkersdottir. Marcus Olaussons bok har jag varit nyfiken på länge så den ska bli väldigt spännande att läsa! På andra raden har vi två paranormal romance böcker skrivna av Nellie C. Lind som jag passade på att köpa när vi ändå stod i samma monter. Sen längst ner har vi två böcker från Löv & Craig, en samling erotiknoveller och en fantasyroman som verkar vara helt i min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar