fredag 11 september 2015

Mina tankar om: Dödskyssen

Titel: Dödskyssen
Författare: Sofia Fritzon
Förlag: Telegram förlag
Antal sidor/spellängd: 81
Serie: -

Om boken (från Bokus): Döden är hennes vardag

När dödsängeln Iza misslyckas med ett uppdrag möter hon Simon och heta känslor uppstår mellan dem. Men när hon förälskar sig i honom riskerar hon både sitt hjärta och sin existens, för Simon är dödlig och hans tid rinner ut. Kan Iza rädda honom utan att förlora sig själv?

Dödskyssen är en romantisk och bitterljuv kärlekshistoria som för tankarna till Änglarnas stad.

Mina tankar: Har länge varit nyfiken på Sofia Fritzons böcker och när jag hittade Dödskyssen på storytel ville jag genast lyssna. Och jag blev inte besviken. Det är en mycket spännande kortroman med änglar, demoner och förbjuden kärlek. Romantik, erotik och fantasy i en härlig blandning! Det enda jag hade önskat var att man fått uppleva lite mer av världen, men som tur är finns det ju fler delar att läsa efteråt. 
Trots att romanen inte är särskilt lång (kanske kallas det mer för novell?) så får man lära känna karaktärerna tillräckligt bra för att verkligen tycka om och känna för dem. Både Simon och Isa är personer som jag snabbt tyckte om och deras kärlek till varandra smittade verkligen av sig på läsaren. Man hejade hela tiden på dem under läsningens gång och önskade att de skulle få vara med varandra och att alla bara skulle sluta jaga dem. 
Sen när det var som mest spännande tog boken slut och jag var otroligt glad över att det fanns en tvåa att fortsätta på direkt... 

Kort och gott är det en riktigt bra och fartfylld bok som jag tycker att alla fantasy-/romantik-/erotikälskare borde ge sig på! 

Betyg: 10/10

1 kommentar: