tisdag 15 september 2015

Mina tankar om: Livselixiret

Obs, kan innehålla spoilers för er som inte läst Dödskyssen! 

Titel: Livselixiret
Författare: Sofia Fritzon
Förlag: Telegram förlag/Story side
Antal sidor/spellängd: 2t 32m
Serie: -

Om boken (från Bokus): Iza lider av minnesförlust och är övertygad om att något fattas henne. Simon är en nybliven skyddsängel som har förlorat allt; sitt liv, sin mänsklighet och kvinnan han älskar. När han råkar höra ett samtal som inte är avsett för honom lämnar han sin trygga tillvaro och ger sig av för att rädda den enda som betyder något för honom; Iza.

Livselixiret är ett romantiskt fantasy-äventyr och den fristående fortsättningen på Dödskyssen.

Mina tankar: Jag slukade den här romanen lika fort som jag slukat första delen. Egentligen är det väl inte så konstigt eftersom de är rätt korta men det var ganska skönt att hinna igenom en hel historia under en två bussresor. 
Tvåan i serien var lika bra som den första och det var spännande att få följa karaktärerna nu när det plötsligt var ombytta roller. Nu är det istället Simon som är en ängel och Iza som är människa. Det kändes lite konstigt till en början då man var van vid att läsa om Iza som ängeln och Simon som människan men efter en stund kändes det självklart. 
Deras kärlek är lika stark och smittar av sig lika mycket även i den här boken, även om Iza inte vet att den finns där. Simon kämpar för att försöka motstå henne men det visar sig vara lika svårt för honom som det var för Iza när hon själv var ängel ... 
Slutet förvånade mig dock. Nu ska jag inte avslöja vad det är för er som inte har läst den men det var i alla fall ett väldigt fint och lite oväntat slut som fick mig att genast längta till nästa del. 

Så även Livselixiret är en tiopoängare från mig, precis som Dödskyssen var. Återstår att se om jag tycker lika mycket om nästa del i serien: Mörkerprinsen. 

Betyg: 10/10

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du även gillade den här! Hoppas du tycker om Angelicas story :)

    SvaraRadera