måndag 12 oktober 2015

Originals är tillbaka!

Min favorit-vampyrfamilj är tillbaka. Jag inspireras alltid så mycket av denna familjefejd, eftersom den påminner mig lite om den dysfunktionella familj jag själv skriver om. Klaus och hans underbara ego (och det faktum att han har en mjuk och vacker insida (låååångt där inne) förstås!) är ju det som alltid får mig att vilja fortsätta titta och likaså nobla Elijah med sina inre demoner. Rebekah är väl inte den mest intressanta av dem men hon har sina stunder och framförallt är hon lätt att känna med. Fascineras över hur hon ständigt klarar av att förlåta sin storebror, även om han inte gjort henne annat än illa genom åren. Sen finns det förstås alla dessa ointressanta karaktärer därikring men även de kan ha något bra att komma med ibland. 

Den här säsongen är det ett nytt hot, några som än en gång vill försöka sig på det "omöjliga": att döda en av "original" vampyrerna. Fastän så många redan försökt och misslyckats är det några korkade varelser som ska vill prova ändå. I synnerhet nu som familjen ännu en gång är delad på grund av Klaus hemska ageranden. Med största sannolikhet kommer de dessutom att försöka komma åt Klaus via hans dotter, så som de gjort i tidigare säsonger. 

Det enda som är lite tråkigt med denna serie (och likaså TVD) är att den upprepar sig en del. Namn och tillvägagångssätt byts ut men målet är ofta detsamma och var gång man tror att familjen ska bli sams igen så gör Klaus något otänkbart som får dem att splittras ännu en gång. Men samtidigt är det något som verkligen gör att jag vill fortsätta titta och det är på grund av karaktärerna. De fängslar mig alltid lika mycket. Jag känner med dem, gråter med dem, skrattar med dem (tja, det händer väl typ aldrig men ändå).. Jag älskar dem helt enkelt! Hoppas att den här serien lyckas hålla sig flytande många säsonger till. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar