söndag 18 oktober 2015

SciFiWorld Helsingborg!

Idag var vi på vår tredje SciFiWorld. Denna gång i vackra Helsingborg som tråkigt nog visade sin sämsta sida just den här helgen med både regn och kyla, men inne på mässan var det varmt och mysigt i alla fall. Till skillnad från i Göteborg och i Stockholm var här ingen direkt kö utan vi kom in direkt utan problem. Eftersom vi var tidiga och kom dit när de öppnade kunde vi traska runt i nästan en timme innan folk började fylla lokalen. Fastän vi besökt två likadana mässor tidigare hittade vi ändå saker vi inte sett innan och en hel del nya utställare (samt gamla favoriter, såsom montern nedan med svärd och smycken. Min absoluta favorit!). En utställare jag skulle vilja tipsa om är Simon Rohrmüller. Köpte ett par av hans illustrationer. Riktigt häftiga! 

Mässan kändes dock lite mindre än både den i Sthlm och i Gbg men trots det fanns där mycket att titta på och vi kom hem med tre nya tavlor (alla Star Wars, haha), ett halsband, en vinylfigur och en hel del roliga och nördiga julklappar. 
Det var lite dåligt med cosplayare kan jag tycka, men vi åkte iofs innan tävlingen började så kan hända att det dök upp fler då. Men ett stort gäng stormtroopers, en pirat och en Katniss i vit klänning träffade vi i alla fall på! 

Kort och gott kan jag väl säga att jag är väldigt nöjd med mässan. Önskar bara att jag och Daniel inte varit sjuka så vi hade kunnat stanna längre och tittat på tävlingen och de resterande paraderna, men det kommer fler chanser. Huvudsaken är att vi fick med oss lite roliga prylar hem! Näst nästa helg är det dags för Comic Con i Stockholm. Vet inte vad jag ska förvänta mig men har inbillat mig att den är större än SciFiWorld, eller kanske bara mer omtalad? Återstår att se! 

Tog inte så mycket bilder, men här har ni några i alla fall :) 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar