fredag 2 oktober 2015

Stress, tankar och verklighet

Ni vet den där härliga bilden med texten "When you have so much shit to do that you just decide to take a nap instead"? Det känns lite som om det är mitt liv så fort det blir stressigt. Min hjärna stänger av lite grann och så får jag inget gjort istället. Just nu är det lite så. Jag har flera uppgifter att färdigställa till skolan, böcker som ska läsas (både skönlitterärt och facklitteratur), bok som ska redigeras, bok som ska skrivas, jobb som ska jobbas då en kollega blivit sjukskriven och ja .. Ni fattar grejen! Jag känner mig alldeles snurrig. 

Tänkte försöka färdigställa en av uppgifterna innan jag ska till jobbet idag. Sen under helgen måste jag se till att bli klar med del två av Flykten så att jag kan skicka iväg den för en sista genomgång av en testläsare. Sen får jag faktiskt vara nöjd känner jag! Är livrädd för att folk ska ha svårt att förstå sig på den här boken.. Jag har verkligen skrivit något jag själv vill läsa - än mer nu än i Födelsemärket - och det känns riktigt otäckt men samtidigt helt rätt.

Nähä, lite bilder från mina senaste dagar. Inget spännande direkt, bortsett från att vårt lilla radioteam börjar komma igång nu. I onsdags träffades vi hemma hos mig för att planera lite och bestämde oss för en jingel. Igår hade vi lite genomgång av radiostudion (japp, jag kom direkt från jobbet, därav de snygga arbetskläderna) som till min stora förvåning verkade vara lite med old school än vad jag är van vid från Vättervåg men den verkar ändå smidig att använda så ska bli riktigt roligt att börja sända snart!!

Började skriva på Flykten mitt under en föreläsning. Plötsligt hade jag missat halva föreläsningen och hoppades innerligt att han inte hade sagt något viktigt, haha!



Har inte bytt jobb, däremot har butiken bytt namn. Numera är vi Arken. Undrar hur lång tid det dröjer innan jag lär mig säga rätt i telefonen x)

1 kommentar:

  1. Ser fram emot tills andra delen av Mellody Looh finns att köpa (: Och ska bli spännande att se hur tredje delen kommer bli sen! Men ta den tid du behöver att skriva dem så de verkligen blir som du vill ha dem :D (fast ta helt inte 10år på dig!, haha)

    SvaraRadera