torsdag 22 oktober 2015

Tentaplugg och slutredigering

"Vänta nu inte till de sista dagarna med att läsa allt. Det går inte!" Så inledde vår lärare när vi påbörjade den här delkursen. Då hade jag en jättebra plan för hur jag skulle hinna med allt, hur mycket jag skulle läsa per dag och allt sånt där. Men jag borde ju veta sedan tidigare att jag är extremt bra på att lägga upp planer för saker och ting men att sedan följa dem, det är jag inte speciellt duktig på. Så ja, här sitter jag då dagen innan och antecknar för fulla muggar. Ska tilläggas att jag faktiskt läst den här boken redan men att jag inte alls tänkte på att jag borde anteckna så nu är det bara att läsa om.. Måste förfina min studieteknik i framtiden känner jag, haha!

Utöver detta närmar jag min deadline för Flykten och jag känner mig fullständigt panikslagen inför det. Egentligen är jag nöjd och jag känner att storyn går precis dit jag vill, men tankar om vad andra ska tycka pockar ständigt i bakhuvudet och jag ifrågasätter mig själv hela tiden. Så fort jag kommit till rätta med en detalj och känner att "nä, nu får det faktiskt vara såhär, sen får folk tycka vad de vill" kommer nästa. Just nu är det en karaktär som egentligen är överflödig men som jag samtidigt vill ha där. Hen har en roll som jag inte helt vet hur jag ska ersätta, ändå kan jag inte skaka av mig känslan av att folk kommer störa sig på att den karaktären finns där. Hmpf..

Men 1 november var min deadline och därför tänker jag spärra in mig på mitt kontor alt i ett grupprum i skolan hela nästa vecka för att få färdigt den så att den kommer iväg till korrektören. Det ska gå. Bara jag slutar tvivla någon gång!

Okej, tillbaka till studierna nu då. Woop woop ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar