måndag 30 november 2015

Woo, jag gick i mål!

Idag är månadens sista dag men jag hade som mål att bli färdig med årets NaNoWriMo igår. Och det blev jag! Tjoho!! Trodde faktiskt inte att det skulle gå, men skam den som ger sig.

Berättelsen är dock inte alls så som jag hade tänkt mig från början och jag har blandat in allt för många fantasivarelser som inte alls ska vara där, haha! Men kanske finns det något jag kan använda i alla fall.

Nu tänker jag ta en paus från pirater ett tag iaf och låter manuset vila. Ska jobba färdigt med Flykten som kom tillbaka från de sista testläsarna igår och sen ska jag även skriva färdigt min fristående bok, Hämnden, är planen.

Misstänker dock att det inte blir så värst mycket tid till skrivande i kommande kursen som handlar om just skrivande i arbetet. Låter fruktansvärt tråkigt måste jag säga, även om jag älskar att skriva, haha ^^

Men men, snart är tvåan klar iaf. Och en trea ligger och pyr i bakhuvudet på mig i väntan på att skrivas ner.. Men den får vänta lite, allt har sin tid!


2 kommentarer:

  1. Jag är så imponerad av alla er som lyckas producera 50 000 ord på en månad!!! Jag försökte ju själv förra året men gav upp efter 12 000 - 50 000 känns alltså helt omöjligt! :) Toppenbra jobbat av dig alltså! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, tack så mycket! :) Jag trodde faktiskt inte att det skulle gå i år men på något sätt gjorde det ju det ändå. Dock kan jag erkänna att den text jag skrev i år inte är lika sammanhängande som den jag skrev förra året. Då följde jag verkligen min synopsis till punkt och pricka. Den här gången bytte jag ju idé dagarna innan och hann inte få till en tillräckligt bra synopsis så det blev lite kaos av det hela. Men men, jag skrev. Det är huvudsaken känns det som ;)

      Radera