lördag 5 december 2015

En julig enkät

Hittade en julig enkät hos Nilmas Bokhylla. Och eftersom det närmar sig så tänkte jag att jag kunde svara på den!

Vilka böcker/ vilken bok är den bästa du har läst i höst?
Öhm... Nu försöker jag minnas vad jag har läst i höst x) Men det är nog Frida Skybäcks böcker. Läste både Norrsken och Polarnatt ganska nyligen och älskade dem!

Vilken är din favorit-julsång?
Vet inte om jag vill säga det. Jag lyssnar på så larvig julmusik (eller tja, larvig musik överlag).. "Mer jul" och "Juligen" är väl de två jag lyssnar på mest såhär års ^^

Vilka böcker planerar du att läsa i december? Har du någon särskild läsning som får dig i julstämning?
Jag har inte planerat att hinna läsa något mer än kurslitteraturen och även några sista korrningar av min egen. Tror faktiskt inte att jag kommer hinna med någon mer heller. Men om jag får tid över ska jag läsa färdigt Deny me if you can av Nellie C. Lind.

Önskar du dig någon särskild bok i julklapp av tomten, närstående eller dig själv?
Jag har önskat mig Kim M. Kimselius senaste skrivbok "Att hitta glädjen i skrivandet" av min man, men eftersom han själv inte är så glad i böcker tvivlar jag på att jag kommer få den, haha. Men i övrigt har jag inte önskat mig några böcker. Har så många olästa redan x)

Hårda eller mjuka paket? Vilket föredrar du?
Svårt.. Beror ju på vad som är i. Men jag väljer nog hårda ändå.

Om du skulle tipsa om en bok att ge bort i julklapp, vilken skulle det vara?
Norrsken och Polarnatt som paket. Eller Odinsbarn till den som gillar fantasy.

Glögg eller julmust, om du måste välja?
Usch, inget av det. Har inte fastnat för det alls

Har du någon bok som du sparat för att läsa under eventuell julledighet?
Njae, det skulle jag inte säga. Om jag ska välja någon hade ju Winters Bride av Nellie C. Lind passat att läsa när snön yr ute (om det kommer någon snö hit dvs), men tvivlar på att jag kommer hinna det

Knäck eller Aladdinask?
Det är ungefär 3-4 bitar jag tycker om i de där askarna så jag väljer helt klart knäck. Men helst chokladkola..

Hur gör vi med julpyntet. Får tomtar och gran respass redan efter Annandagen eller plundrar vi på Tjugondagknut?
Det är väldigt olika. Jag kan tycka det är lite tråkigt att låta det stå kvar efter jul eftersom jag inte vet vad det gör där då. Julen är ju slut. Men i år har jag bestämt mig för att börja lite senare, så då kanske det får stå kvar till tjugondagknut ändå!

Vår gran förra året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar