onsdag 9 december 2015

Julkalenderbloggstafetten lucka 9!

Jag deltar även i år i bloggstafetten på Sofies bokblogg! Superkul att hon fortsätter med detta tycker jag :)

I år är temat: En riktigt bra bok jag läst 2015. Och jag valde ... Tjurnatten av Caroline Hurtig! Det är helt klart en av mina favoriter och jag har haft svårt att släppa den. I de flesta fall är jag en sån person som glömmer bort böcker ganska fort. De behöver ha något alldeles extra för att jag verkligen ska minnas dem och det hade verkligen Tjurnatten

Den handlar om Vala och Linder som finner varandra genom en tjurnatt och efter den kvällen har de svårt att släppa varandra. Trots ständiga hinder och motgångar kämpar de ständigt för att få vara tillsammans. Mitt i allt det här upptäcker dessutom Vala att hon inte riktigt är som alla andra och det blir en fantastisk blandning av starka känslor, magi och spänning som jag inte alls hade förväntat mig i början av boken. Dessutom har den ett slut som verkligen överraskade, vilket jag älskade!

Kort och gott är det en bok fylld av överraskningar, magi och kärlek. Så fantastiskt fin! Tycker absolut att alla ska läsa den nu i vinter. 

Glöm inte att titta in gårdagens boktips från Elvira och imorgon är det Mia som tipsar om sin favorit! 


8 kommentarer:

  1. Bilden på framsidan fick mig intresserad direkt! Ska kolla upp mer om den.
    Tack för ditt inlägg!

    SvaraRadera
  2. När jag började läsa om boken så kändes det bara näää, lite för originellt och smörigt. Men när du nämnde magi och jag såg det underbara omslaget så blev jag väääldigt så mycket mer sugen den! Haha. Tack för ditt boktips! // juliga decemberkramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha jag var också skeptisk till den när jag först läste den, för jag trodde att det bara var en vanlig kärlekshistoria. Men den överraskade mig och sen var jag såld ;) Tycker definitivt du ska ge den en chans! :) Kram

      Radera
  3. Detta låter som en bok för mig att läsa någon gång i framtiden. Tack för mycket bra tips/kram

    SvaraRadera
  4. alldeles nytt för mig! tack för tipset!

    SvaraRadera