tisdag 29 december 2015

Mål för 2016

Jag har sett att många andra satt upp en massa mål för 2016, så då tänkte jag att det borde kanske jag också göra. Förra året var mina mål rätt vaga. Jag skrev dem på en lapp som det var meningen att jag skulle ha på skrivbordet så att jag såg den hela tiden, men den slängdes nog när jag städade någon gång, haha! Men jag minns att ett av målen var att publicera min andra bok och det är ju snart gjort så den kan jag i vilket fall kryssa av.

År 2016 har jag inte tänkt att publicera något alls. Man vet aldrig om det kanske dyker upp något ändå men som det ser ut nu tänker jag inte sätta det som mål med tanke på skolan och de föreningar jag gått med i där som kommer ta en hel del av min fritid. Däremot har jag satt upp lite andra mål:

  • Jag ska åka på minst en skrivresa, alldeles ensam. Gärna i en vecka, men åtminstone över en helg. Vart återstår att se, men troligen blir det till sommaren i alla fall!
  • Jag ska fokusera på första utkast för att få ner olika idéer på papper och slippa ha allt i huvudet, vill ha minst 2 första utkast att arbeta vidare med när 2017 börjar. 
  • Skriva något i en annan genre än fantasy. Kanske en relationsroman.
  • Skicka in bidrag till åtminstone en antologi (novellen måste inte komma med i antologin, utan jag vill bara känna att jag faktiskt fått iväg en eftersom jag ofta tänker det men det aldrig blir av)
  • Kartlägga mina tider på sociala medier lite bättre. I synnerhet när det kommer till marknadsföring. 
  • Ha en signering någonstans, antingen ensam eller tillsammans med några författarkollegor.
Det är väl de målen jag har tänkt mig. Finns fler saker jag vill hinna med, men jag känner inte att jag ska sätta upp allt för många mål för mig själv heller. Måste kännas överkomligt ;) 

Vad har ni satt för mål inför det kommande året? :)



1 kommentar:

  1. Jag jobbar på mina mål.. har inte kommit så långt ännu dock. :) Jobbar på det!

    SvaraRadera