onsdag 30 december 2015

Veckans bokbloggsfråga

Ny fråga hos barnboksbloggen! Veckans fråga är:
Har du några speciella mål/planer för 2016 för din blogg och för din läsning? Vad var det bästa från 2015 som du tar med dig in i 2016?

Jag har ju redan tagit upp målen för mitt skrivande, men mål för blogg och läsande har jag faktiskt inte tänkt på. Min blogg har väl inte varit min största prio senaste året, utan jag märker att jag har börjat gå över mer och mer till andra medier såsom facebook, twitter och instagram. Men tanken är ändå att jag i år ska skriva lite fler recensioner, kanske att jag kör minivarianter istället för att skriva så mycket om varje bok. Sen har jag också som mål att försöka läsa mer än jag gjorde i år även om det är svårt med all kurslitteratur som suger läslusten ur mig. Men men, försöka går alltid! ;)

Vet inte om man ska svara vilken som var den bästa boken, bästa läsupplevelsen eller kanske bara allmänt vad som var bäst i år? Men jag kan väl säga att bästa boken/läsupplevelsen var, som jag nämnt tidigare, "Tjurnatten" av Caroline Hurtig. Älskade den! Bästa upplevelsen i övrigt är lite svårare ... Tror jag måste säga bokmässan. Att ställa ut där var väldigt häftigt, så det är ett minne jag tar med mig in i 2016. Förhoppningsvis blir nästa års mässa ännu roligare!! :)

4 kommentarer:

  1. De åren jag pluggade läste jag nästan ingen skönlitteratur alls. Jag hade så svårt att byta lässätt (plugg vs nöje) så jag lät hellre bli :)

    SvaraRadera
  2. Så flotte mål du har for det nye året :)

    SvaraRadera
  3. Bokmässan 2016 hoppas jag på!

    SvaraRadera
  4. När man pluggar brukar man sällan ha ork över för annan läsning!

    SvaraRadera