söndag 10 januari 2016

Mässor 2016

Ett nytt år har börjat och jag har massor av roliga mässor att se fram emot, både som utställare och besökare. Än så länge har jag planerat att ställa ut på två stycken, men det kan hända att det blir någon mer.

Den första är "Smålands litteraturfestival" (SmåLit) som äger rum här i Jönköping den 6 februari. Det är en helt ny bokmässa för i år och det ska bli spännande att se vad den har att bjuda på! Kommer dela bord med min vän och författarkollega Sarah Ödman som även hon skriver fantasy. Tror det kommer bli en rolig dag! 

Någon som har planerat att åka dit? 


Den andra mässan jag ska på är förstås bokmässan i Göteborg den 22-25 september. I år kommer vi ha en lite större monter och vara lite fler författare, men det blir fortfarande fokus på fantasy. Ser verkligen fram emot det! Tror det kommer bli minst lika kul som det var förra året. Det känns ju ganska avlägset just nu men samtidigt vet jag hur snabbt det kommer gå. Plötsligt är det september igen (fast det får gärna vara en lång sommar först)


Jag har tänkt besöka Comic con i år igen och gärna någon av alla SciFiWorld bara för att jag tycker de är så mysiga. Sen får vi se om det blir någon mer. Har fortfarande inte varit på SweCon (som i år heter Fantastika) något år så frågan är om man skulle åka dit en sväng och träffa alla härliga författarvänner!

Vilka mässor ser ni fram emot i år? 

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset om SmåLit! Det ska jag kolla upp.

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att jag hade tid och pengar att åka på alla mässor! Det är så roligt! :D Tyvärr så får jag nog nöja mig med de som är inom några mils avstånd i år :( (om jag nu inte råkar ha tur och vinna några biljetter i år igen ;) ) haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa, pengar sätter stopp för en del tyvärr. Därför jag känner att jag inte kan ställa ut på fler än två i år :( Men hoppas kunna vara besökare på några fler iaf! Haha jaa, du kan ju ha tur i år igen!! ;)

      Radera