lördag 9 januari 2016

Nytt i bokhyllan!

Ibland undrar jag vad det är som gör att jag blir så glad av att köpa böcker. Jag är verkligen ingen bokslukare, även om jag tycker om att läsa, trots det älskar jag att fylla på bokhyllan med nyheter trots att där redan står allt för många olästa hyllvärmare. Väldigt underligt detta!

Nåja, det är som det är! Idag upptäckte jag att Akademibokhandeln (fd Bokia) nere i stan ska läggas ner. Blev egentligen inte så förvånad eftersom det måste vara tufft att ha två Akademibokhandeln på samma gågata men det var ändå lite tråkigt för det är den jag har gillat mest. De hade i alla fall 70% på allt som fanns kvar i butiken. Önskar att jag hade sett det lite tidigare, men det fanns en hel del kvar som jag ville ha ändå. Kom hem med 6 nya böcker plus en väldig massa pennor (för de går ju åt, tror någon här äter pennor)

Dessa gobitar blev det: 


Karen Bao - Uppstigandet 
Marissa Meyer - Scarlet 
Laini Taylor - Blod & Stjärnstoft 
Julie Kagawa - De odödligas sång 
Salla Simukka - Röd som blod 
Laini Taylor - Gudar & monster 

2 kommentarer:

  1. Jag gillade Uppstigandet när jag läste den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har hört mycket gott om den, ska bli spännande att läsa :)

      Radera